CÂND RECOMAND..., Recomandări

Green Sugar: o iubire de șapte ani

Primul articol despre Green Sugar l-am scris acum șapte ani, când l-am descoperit. Acum, odată cu cifra asta magică și norocoasă, am simțit nevoia să scriu din nou, reactualizând opiniile care, în timp, s-au sedimentat foarte bine.

Au trecut șapte ani de când, acasă, nu am mai folosit niciun fel de alt îndulcitor în afară de Green Sugar. Și, pe cuvânt, sunt șapte ani de când în sertarele și rafturile mele din bucătărie nu găsești niciun praf de zahăr.

De ce?

Pentru că Green Sugar și-a dovedit eficiența și versatilitatea și nu am simțit că îmi lipsește alt tip de dulce în niciun preparat al meu, cu două excepții pe care le menționez din start:

– pentru Ioana nu am renunțat la miere, mai ales în sezonul rece. Îi fac sirop cu cătină și miere sau aronia și miere, ori, pur și simplu, îi dau acea linguriță de miere pe stomacul gol.

– dacă am un singur dor, pe care Green Sugar nu îl poate satisface, acela este caramelul absolut perfect, care se întinde lasciv pe pereții vasului sau se curge cu greutate din lingură. Green Sugar nu se caramelizează. Dar, pentru asta, am găsit de curând o soluție healthy :).

Green Sugar este, acum, un produs bine cunoscut pe piață și probabil devine redundant să mai menționez că e 100% natural, obținut din extract de Stevia Rebaudiană și eritritol, DAR (!) nu orice Stevia Rebaudiana și nu orice eritritol! Ingredientele sunt calitate premium, de proveniență europeană (pentru eritritol) și SUA – pentru Stevia! E foarte important de menționat asta, pentru necunoscători, căci majoritatea îndulcitorilor de pe piață, cu aceleași ingrediente la bază, au materia primă provenită din China.

Tocmai de aceea, atunci când cineva îmi spune că este tot un îndulcitor din stevia, ca mulți alții de pe piață, pot spune cu certitudine că Green Sugar, datorită calității ingredientelor și a modului de obținere (mixat mecanic, fără niciun proces chimic implicat în producție), exclude din start minusul celorlalți îndulcitori: modificarea gustului dulce.

Așadar, Green Sugar:

  • nu modifică gustul preparatelor pe care le îndulcește,
  • nu îngrașă,
  • nu produce carii,
  • nu balonează,
  • este kids-friendly (peste 2 ani)
  • nu produce riduri.

(Da, da! Ați citit bine! Nu produce riduri pentru că gustul e atât de bun, încât nu te strâmbi când bei sau mănânci ceva îndulcit cu el!)

Am zis-o și atunci, o zic și acum: chiar dacă nu (mai) cred în Peter Pan, “praful magic” din viața mea este Green Sugar. A apărut la fix, când căutam alternativa sănătoasă la zahăr și, de atunci, îl folosesc în orice tip de desert din capitolul “dulciuri sănătoase care nu se depun pe niciunde”.

Ideea este următoarea: Green Sugar se gătește fără probleme, la temperaturi de până la 200 grade (mai mult nici nu ai nevoie, în cazul deserturilor), fără să schimbe gustul prăjiturilor, al budincilor sau al altor preparate!

După nașterea celui de-al doilea copil, nevoia mea de dulce a crescut considerabil. Dacă altă dată preferam mic-dejunurile bogate, cu multe brânzeturi, legume și ouă, de câteva luni nu îmi pot începe ziua fără un mic dejun dulce. Dacă altă dată beam cafeaua neagră sau foarte puțin îndulcită, de mai bine de un an (din timpul sarcinii), o prefer foarte dulce, ca pe un desert. Iată că preferințele se schimbă, dar ingredientul principal – nu.

Și, apropo de schimbări, dacă acum șapte ani, îndulcitorul acesta avea o singură formă de prezentare, între timp a făcut mulți pui diverși și senzaționali, care m-au fidelizat și mai mult.

Cu aceleași zero calorii și aceleași standarde ridicate ale ingredientelor, astăzi mă bucur de:

Green Sugar Clasic – cu aceeași putere de îndulcire ca a zahărului (1:1)

Green Sugar Premium 1:2 – cu putere dublă de îndulcire (așadar 1/2 linguriță de GSP = 1 linguriță cu vârf de zahăr obișnuit)

Green Sugar Gold – alternativa extrem de creativă și gustoasă la zahărul brun, cu gust intens de caramel.

Green Sugar Clasic, Premium au și variantele sub formă de pudre, care se dizolvă și mai rapid în preparate.

Dincolo de preferința mea absolut subiectivă pentru Green Sugar, vreau totuși să fac o trecere în revistă a avantajelor și dezavantajelor altor îndulcitori de pe piață, tocmai pentru a-mi argumenta mai bine alegerea.

  • Spre deosebire de alți îndulcitori – chiar și cei naturali, de pe piață, deci tot pe bază de stevia – Green Sugar este primul al cărui gust a fost stabilizat. Așadar, el este un îndulcitor natural, cu zero calorii și zero indice glicemic, care menține echilibrul glucozei în sânge și stimulează secreția de insulină, reglează mecanismul gastro intestinal, stimuleză activitatea cerebrală, toate acestea fără amodifica gustul alimentelor în care este amestecat. Faină treaba asta!
  • In plus, nu fermentează, crește nivelul energetic al organismului, satisface pofta de dulce și scade pofta de mâncare! E testată!
  • Este recomandat persoanelor aflate la dietă, care suferă de diabet, fenilcetonurie, sindrom de colon iritabil și colită de fermentație, iar în cazul persoanelor supraponderale, extractul de Stevia Rebaudiana creează o senzație de sațietate, având o acțiune dublă asupra centrului foamei din creier și asupra terminațiilor nervoase din stomac.
  • Nu produce carii și nu prezintă riscul cancerigen al îndulcitorilor sintetici, are acțiune anitibacteriană și antifungică și nu produce dependență prin administrare pe termen îndelungat.

Vă spun eu! E tare!

  • Nu are în compoziție materii prime modificate genetic (de fapt, nu are nimic altceva în compoziție decât cele două ingrediente naturale menționate mai sus), nu se modifică la temperaturi ridicate sau joase (vezi sorbeturi, înghețate etc), deci…spor la gătit.

Dacă vreți rețete…just ask!

În plus, am căutat avantajele și dezavantajele consumului celorlalți îndulcitori de pe piață, inclusiv ale zahărului. Nu vreau să plictisesc pe nimeni dar, iată:

  • Zaharul rafinat este o sursă bogată în substanțe chimice și toxice. Chiar dacă, la origine, zahărul brut conține un număr însemnat de nutrienți vitali pentru buna starea organismului, pe măsură ce este procesat, îi pierde, aceștia fiind înlocuiți cu substanțe chimice și toxice. In momentul în care este supus procesului de rafinare, în compoziția zahărului ajung substanțe deteriorante pentru organism, precum acidul fosforic, acidul formic și dioxidul de sulf. Un număr însemnat de nutriţionişti numesc zahărul rafinat „moartea albă”, el ocupând primul loc în scurtarea vieţii. Înşelător prin gust, stârneşte în organism o furtună de dezechilibre şi, cu toate acestea, nu multă lume ştie că dulciurile, pe lângă faptul că provoacă diabet, favorizează depunerile de colesterol şi supun inima la eforturi suplimentare.
  • Xylitolul este un zahăr alcool (poliol), ce se găsește în fibrele multor fructe, legume, ciuperci, cereale sau scoarța unor copaci. Are gust și aspect similar zahărului dar, spre deosebire de zahăr, lasă în gură o senzație răcoritoroare. Xylitolul din comerț se extrage, în special, din coceni de porumb sau scoarță de copac, are indice glicemic scăzut (7), comparativ cu cel al zahărului (care este de aproximativ 70-80) sau al glucozei (care este de 100), iar conținutul caloric este cu 40% mai scăzut decât cel al zahărului. Nu se cristalizează, deci nu poate fi folosit asemenea zahărului solid. Drojdia nu-l poate descompune, deci nu poate fi folosit nici la prepararea pâinii sau a produselor de panificaţie. Problema xylitolului este că are un număr de calorii, iar dacă vrei dulce fără aport caloric, atunci el pierde cursa.
  • Fructoza/glucoza este un îndulcitor natural care se găseşte în fructe şi este întrebuinţată şi în industria alimentară. Glucoza/fructoza se regăseste cel mai des în produsele dulci pentru că este mai ieftină decât zaharoza, zahărul adevărat obţinut din sfeclă sau trestie de zahăr. Cel mai mare avantaj al ei este că poate fi bine tolerată de diabetici, deoarece nu are nevoie de insulină pentru a fi transportată în interiorul celulelor. Dezavantajele au fost scoase la iveală de studii recente care avertizează asupra riscurilor pe care le implică un consum prea mare de fructoză, în condiţiile în care aceasta dereglează metabolismul glicemic, suprasolicită ficatul şi poate duce la obezitate.

Indulcitorii sintetici au dezavantajul, după cum le este si denumirea, de a nu fi produși naturali. Din acest motiv, de-a lungul timpului au fost și vor mai fi controverse legate de siguranța acestor produși. Actualmente există mai mulți îndulcitori sintetici utilizați în diverse țări:

  • Zaharina este cel mai vechi îndulcitor sintetic introdus în alimentație. Deoarece poate traversa placenta cu riscuri posibile asupra fatului, folosirea sa în sarcină nu este recomandată. Au existat numeroase controverse legate de un posibil efect carcinogenic. Zaharina prezintă particularitatea de a lasa, în gură, un gust ușor amărui.
  • Aspartamul este un îndulcitor sintetic format din doi aminoacizi: acidul aspartic și fenilalanina. Din acest motiv, el este contraindicat la pacienții cu fenilcetonurie. Are o putere de îndulcire foarte mare, fiind de aproximativ 200 de ori mai dulce decât zahărul. Prin metabolizare, aspartamul genereaza 4 kcal/g (ca toți aminoacizii de altfel). Studii stiinţifice au acuzat aspartamul, pe care îl bem odată cu sucurile light, ca fiind dăunător asupra sănătăţii, cauzând dureri de cap, depresii, dureri abdominale şi ameţeli.
  • Ciclamatii sunt săruri de sodiu sau de calciu ale acidului ciclamic. Ei au o putere de îndulcire de 30 de ori mai mare decât cea a zahărului. O tabletă de ciclamat de sodiu conține aproximativ 100 mg substanță activăm iar doza maximă admisă este de 2.5 mg/kg/zi, ceea ce înseamnă 1-3 tb pe zi. Datorită unor efecte adverse, nu este aprobat în Statele Unite ale Americii și în unele țări europene.

Revin acum la Green Sugar și la produsele preferate de la ei.

Ciocolată caldă

Indiferent de anotimp, noi consumăm această delicioasă gamă de ciocolată fie caldă, cu apă sau lapte fierbinte, când e frig afară, fie rece – pentru că vara, 2 linguri de ciocolată, un pahar cu lapte și câteva cuburi de gheață, totul mixat în blender (mai adaug 1-2 lingurițe de Green Sugar, pentru un dulce mai intens), devin, pentru noi, un deșert răcoritor și o alternativă foarte faină la înghețata de ciocolată din magazin. Nu, nu suntem mai catolici decât Papa, o consumăm și pe aceea, dar moderat.

Secretele Ramonei

Alte delicii absolut yummy sunt cele din gama Secretele Ramonei, ale cărei produse sunt îndulcite exclusiv cu Green Sugar. Dacă e să fac un top personal al produselor ei, conform preferințelor mele, acesta ar fi:

I. Unturile dulci de arahide – care merg fantastic de bine cu gemurile din aceeași gamă sau cu fructe proaspete.

II. Tartinabila de roșcovă și alune de pădure

III. Pudra proteică de căpșuni

IV. Pătrățelele uriașe de ciocolată Caramella (cu lapte/cafea fierbinte devine genul ăla de răsfăț care oprește timpul în loc)

V. Tartinabila Coffeenella

VI. Untul de arahide sărat, cu paprica și bere rece. Nu, berea o luați separat, nu face parte din gamă, dar vă spun eu că merită!!!

Aromatele

Preferatele mele rămân Green Sugar aromate – cele trei produse de Green Sugar pudră cu arome de vanilie, rom și scorțișoară, pe care le folosesc în cafeaua de dimineață sau la prăjituri.

Cred cu tărie că în anumite domenii ale vieții nu e loc de compromis. Iar gustul alimentelor preferate ar trebui să fie nenegociabil. Dacă gustul bun bifează și condiția de a fi sănătos, cu atât mai mult, devine o plăcere în sine să îți achiziționezi ingredientele preferate, chiar dacă, uneori, prin comparație, acestea se dovedesc a fi puțin mai costisitoare decât variante aparent asemănătoare, de pe piață. Nu e vorba de moft. E vorba de grija față de tine și de familia ta (în primul rând) și de ceea ce alegi să îi dai organismului tău, pentru consum.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *