MLM-ul: oportunitate de afaceri pentru AntrepreMAME? Partea 1: NU SKIN. (AntrepreMame, Ep. 12)

MLM-ul: oportunitate de afaceri pentru AntrepreMAME? Partea 1: NU SKIN. (AntrepreMame, Ep. 12)

Nici nu vă imaginați cât sunt de entuziasmată de când am avut idea acestei serii limitate de articole, în cadrul episoadelor AntrepreMAME. Stați cu mine până la finalul fiecăruia dintre ele, pentru că va fi foarte, foarte interesant 😊.

Mi-am dat seama că, din proiectul AntrepreMAME, lipsește un domeniu important pentru analiza oportunității de afaceri și anume network marketing-ul (MLM-ul, cum este mai degrabă cunoscut).

Voi începe cu câteva aspecte (să spunem) negative și le voi justifica ulterior: MLM-ul are, în general, o imagine proastă în România deși, la bază, sistemul pe care se construiește este unul foarte smart gândit și aplicat. Cu toate acestea, o bună parte dintre potențialii clienți, când aud că faci parte dintr-un sistem MLM, devin dintr-o dată sceptici și își întorc atenția de la produse.

Este, cumva, firesc. Acest lucru se întâmplă deoarece, ca orice sistem, și MLM-ul are o mica hibă – din punctul meu de vedere: un control slab asupra selectării resursei umane. MLM-urile sunt deschise oricui dorește să încerc un business fără mari investiții inițiale, iar în goana după câștig, mulți reprezentanți devin sâcâitori.

Din experiența personală, spun că de când am reactualizat pagina Mami pe Mătură și grupul AntrepreMAME Bazar, primesc în privat nenumărate cereri de înscriere în MLM-uri (e important să ai vizibilitate și credibilitate, ca reprezentant, și văd că atenția multor MLM-iști se îndreaptă către influenceri), iar 80% dintre aceste cereri au exact aceeași frază în conținut: “Ai vrea să câștigi venituri suplimentare din comoditatea fotoliului de acasă?”.

Pe această cale, profit de vizibilitatea blogului meu și fac un anunț! Cumpăr fotoliul acela care îmi aduce venituri suplimentare, în timp ce stau comod așezată, în el!

Revenind la MLM-uri, am avut curiozitatea să încep să mă documentez despre principalele companii, de notorietate, care au ajuns și în România. De aceea, va urma o serie de articole în care voi încerca, pentru voi, să explic clar și detaliat și, mai ales, obiectiv, regulile fiecătui MLM, astfel încât voi să vedeți avantajele și dezavantajele fiecărui sistem.

Din start vă spun atât: NU EXISTĂ venituri mari, din comoditatea fotoliului de acasă. 😊 Sigur, putem detalia: există venituri câștigate ca reprezentant al unui MLM, dar ele se obțin prin muncă, implicare, comunicare, exact ca orice afacere. Și ar mai putea exista venituri suplimentare, în condițile în care optezi inclusiv pentru a gestiona propria rețea, dar acestea nu sunt, în niciun caz, venituri pasive. Din punctul meu de vedere, când ai o echipă și gestionezi resursă umană, abia atunci începe adevăratul efort și adevăratul next level” de business, pentru că atunci câștigurile tale cresc direct proporțional cu modul în care știi să ai grijă de oamenii cu care lucrezi, să răspunzi nevoilor lor și să îi faci să se simtă în permamență motivați și susținuți.

Așadar, avantajele majore al unui business în cadrul unui MLM sunt :

  • Investiția minimă (necesară, eventual, doar în propriile produse, pentru a le testa și a vorbi despre ele în cunoștință de cauză);
  • Existența unui produs garantat, de calitate, certificat și testat la nivel mondial (deci, nu există costuri de producție, ambalare, acreditare/certificare, distribuție etc.)
  • Lipsa gestionării stocurilor
  • Programe de pregătire profesională pe domenii variate precum vânzări, marketing, dezvoltare de business

Punctele slabe le veți stabili voi, pentru că, în fond, deși MLM-urile au niște principii comune, ele vin și cu propriile particularițăți, astfel încât – în calitate de potențial client sau partener de afaceri – poți rezona cu un sistem MLM, dar nu te poți regăsi în altul.

Așadar, start! Azi am să abordez culisele primului MLM din serie:

NU SKIN

Ana Maria Gyorgyi, partener de afaceri în cadrul NUSKIN, este cea care mi-a oferit ajutorul în a înțelege mecanismul acestui MLM și în a-l putea explica pentru voi.

NU SKIN este o companie mondială de produse pentru îngrijire personală și wellness, care îi ajută pe oameni să arate și să se simtă mai tineri, datorită unei game largi de produse premium, premiate, ce îmbină rezultatele științei moderne cu ingredientele naturale și tehnologia.

Încă din 1984, Nu Skin a crescut pentru a deveni una dintre cele mai mari companii de vânzare directă din lume, iar unul dintre principiile care au stat la baza dezvoltării a fost acela de a nu se îndepărta de valorile principale pe care a fost fondată această companie. De mai bine de 30 de ani, spiritul de inovație și dorința de a îmbunătăți viețile oamenilor, prin produse de calitate, au condus rețeaua Nu Skin pe culmi din ce în ce mai mari și au atras mii de persoane care au devenit dornice să se alăture echipei.

Nu Skin este, astăzi, o rețea prezentă în 50 de țări (conform informațiilor de pe site-ul oficial) și are peste 5000 de reprezentanți. Politica de bonusuri o găsiți aici , însă, pe scurt, a deveni reprezentant Nu Skin este un proces rapid, cu următoarele avantaje:

  • Înrolarea este gratuită, prin intermediul link- ului de înscriere de la persoana care vă invită ca partener,
  • Achiziția produselor poate fi făcută cu o reducere de 30% din prețul de vânzare
  • Nu există sumă minima de vânzări (target)
  • Bonusurile sunt acordate imediat
  • Compania NuSkin plateste comisioane până la 40% din vânzări. Detaliile se discută cu fiecare partener, în funcție de obiectivul fiecăruia. 

DESPRE PRODUSELE NU SKIN – ÎN URMA TESTĂRII

Am testat produsele Nu Skin în ultimele trei luni. Am vorbit, inițial, cu Ana, să vedem care sunt nevoile mele de la momentul respectiv. Haha, nevoile erau multe – de la tenul deshidratat, la carențe de fier, de la părul care cade în neștire, la aspectul lui uscat, nesănătos (fiind mereu prins în Sfântul Elastic și, uneori, nepieptănat 2-3 zile la rând). Viața de mamă…

Am mers pe mâna Anei, am completat chestionarele pentru a vedea ce fel de produse se potrivesc tenului meu și am primit, în testare, cleanser-ul ageLOC LumiSpa Activating Face Cleanser – Dry Skin, pentru ten uscat, alături de bijuteria Lumi Spa, despre care aveam curiozități mari.

Pentru extra hidratare, căci tenul meu era ultra uscat, Ana mi-a trimis masca de noapte Pillow Glow Sleeping MAsk, iar pentru păr – combinația de șampon și balsam de la AgeLOC Nutriol (apropo, există produse antiaging inclusiv pentru păr!)

Ce vreau să vă spun, fără intenția de a face niciun fel de reclamă, este că Lumi Spa-ul este… o bijuterie. Mi-am spus “nu” din prima achiziționării lui, pentru că mi s-a părut un produs scump. După două luni de utilizare (și nu dimineața și seara, conform recomandărilor, ci doar o dată pe zi, în timp ce fetița se spală pe dinți – este momentul și concursul nostru să vedem cine stă două minute) porii tenului meu (destul de deschiși în zona de sub ochi) s-au micșorat, iar textura obrazului, la atingere, este extraordinar de fină. Este clar că la aproape 40 de ani nu voi mai avea tenul de la 20, dar, în mod sigur, nici când aveam 30 obrazul meu nu a fost atât de fin. Foarte, foarte fain aces aparat – pe care Nu Skin îl promovează ca fiind numărul 1 în lume în materie de curățare a tenului.

Masca pentru față de la Nutricentials este și ea foarte interesantă din punct de vedere al efectului. La specificații, scrie că protejează pielea împotriva radiațiilor calculatorului și a luminii albastre – adică acționează exact în perioada programului de lucru al Antrepremamelor (22.30 – 01:30 și, uneori, ore cu prelungiri). În cazul meu, masca ustură puțin, pe piele – nu știu dacă este o regulă general valabilă. Este foarte posibil să am o sensibilitate aparte, însă usturimea trece după aproximativ 5 minute și este suportabilă. Întră foarte bine în piele și hidratează, iar dimineața, când mă spăl pe față, nu simt acea peliculă de cremă, pe care o resimt la alte produse. Masca se aplica de 1-2 ori pe săptămână și hidratează minunat de intens.

În privința șamponului împotriva părului, am un feed-back incert, încă, deoarece părul nu s-a oprit din căzut (alăptez, am niște carențe mari de fier, conform analizelor și nu am luat niciun supliment care să susțină fortificarea firului de păr). În schimb am observat fire noi care apar pe zonele în care părul s-a rărit. Încă urmăresc efectele, pentru că e mult prea devreme pentru a da un verdict ferm.

All-in-all, sunt îndrăgostită de acest mic roboțel cu pulsații, LumiSpa, care îmi curăță tenul așa cum niciun alt dispozitiv cu perie nu o face, deși o spun cu deschidere – nu am crezut că lamelele de silicon pot curăța mai bine decât peria, iar mișcările blânde, pe care trebuie să le faci cu LumiSpa-ul asupra pielii, nu m-au convins la început că aparatul va face mare brânză (eu fiind obișnuită să îmi frec tenul până la înroșire, ca să îl simt cu adevărat curat).

DESPRE ANA MARIA

Am cunoscut-o pe Ana Maria într-un grup de antreprenoriat, m-a abordat, iar primul meu gând a fost- evident, “Ah, încă un reprezentant MLM!”. Cu toate acestea, Ana a avut un alt fel de abordare, care m-a făcut să continui dialogul cu ea. Ulterior ne-am auzit la telefon, mi-a explicat despre ce este vorba (auzisem de produsele NU SKIN, dar nu le încercasem până atunci), iar eu i-am spus, la rândul meu, că nu sunt interesată în a deveni reprezentant al unui MLM. Nu sunt om de vânzări și nu sunt nici prea sociabilă, așa că nu mă văd capabilă în a convinge pe cineva să îmi cumpere un produs. În plus, cosmeticele Nu Skin mi se păreau un pic cam scumpe pentru a putea fi accesibile oricui.

Cert este că Ana nu a închis telefonul și n-am mai auzit de ea. Am rămas prietene și azi continuăm să ne amuzăm reciproc de postările fiecăreia despre copii, este membră a grupului meu, AntrepreMAME, iar produsele Nu Skin (pe care, între timp, le-am și testat) sunt MI-NU-NA-TE!

Nota bene! Articolul nu este o reclamă a sistemului MLM sau a companiei NU SKIN. Redau cu certă obiectivitate opinia mea, de outsider, despre genul acesta de oportunități de afacere.

Din curioziate pentru tot ceea ce înseamnă Nu Skin am intrat, inclusiv în grupul Anei – Lifestyle- promovăm sănătatea și frumusețea, pentru a cunoasște produsele, însă acest lucru mi-a dat șansa să o cunosc, de fapt, mai bine pe ea. Și vă spun că este unul dintre oamenii care chiar muncește pentru afacerea ei: postări, live-uri, evenimente demo, întâlniri față în față. Dacă este să aleg un singur lucru pe care îl admir la Ana Maria (desi sunt mult mai multe), acela ar fi pasiunea cu care își promovează produsele și își reinventează poziția de antreprenor.

Ca să vă dați mai bine seama de avantajele statutului de partener în cadrul Nu Skin, vă învit să parcurgeți secțiunea de întrebări și răspunsuri a articolului. Inițial am vrut să transpun răspunsurile Anei într-o relatare mai lungă, dar cred că lecturarea lor, segmentată, vă va ajuta să vă faceți o idee mult mai complexă despre această companie.

  • De când ești în NU SKIN și cum ai intrat în sistemul lor?

Sunt în Nu Skin ca partener de afacere de trei ani. Înainte de a deveni partener de afacere, eram doar un client mulțumit. Am intrat să dezvolt afacerea asta din mai multe considerente: în primul rând, aveam și eu nevoie de bani, simțeam nevoia să îmi aduc contribuția în casă pentru că renunțasem la job-ul anterior, dar căutam o variantă care nu ar fi implicat investiție, ca într-o afacere clasică. Însă, mult mai presus de asta, căutam un job flexibil, pentru că eram deja la faza la care îmi doream altceva.

În Nu Skin am găsit partenerul ideal pentru mine, pentru că este o afacere care se adaptează trend-ului acesta îmbucurător, în care tot mai multă lume devine interesată de frumusețea naturală și de sănătate – ambele în interependență. Eu am căutat o afacere care este și predictibilă, am căutat exclusivitate și am căutat să fiu într-un parteneriat cu o companie puternică și stabilă. Voiam să știu ce îmi garantează obținerea de venit în Nu Skin și ideea de a câștiga venit rezidual în timp, mi-a plăcut foarte mult. Cu siguranță, pentru mine a fost cea mai bună alegere.

  • Ai fost sceptică, la început?

Nu, pentru că am ales să nu mă documentez de pe google și de la cei care au, mereu, o opinie despre orice. Am început să lucrez în Nu Skin alături de oameni în care am încredere, oameni etici, și atunci alegerea mea a fost să mă informez de la ei, având în față experiența lor de atâția ani în această afacere. Am mers pe mâna lor și iată că și astăzi sunt alături de mine și mă susțin și mă îndrumă.

  • E greu să vinzi produsele Nu Skin în România?

Nu văd afacerea Nu Skin ca pe o vânzare. Eu iubesc ceea ce fac și ceea ce funcționează la mine și funcționează pentru toată lumea, până la urmă, este să recomanzi din proprie experiență. Pentru că asta înseamnă, până la urmă, network marketing (MLM): să împărtășești din experiența ta. Modul meu de a lucra este să probez și să vorbesc în cunotință de cauză. Tot ce înseamnă tehnologie Nu Skin am deja în casă și folosesc. Tot ce înseamnă suplimente – am în casă și folosesc. Și atunci, interacționând foarte mult cu oamenii, ceea ce fac eu este să le recomand și să le demonstrez eficacitatea produselor. De acolo vine vânzarea.

  • Care este marja de câștig și ce trebuie să facă cineva care se înrolează, astăzi, în Nu Skin?

Nu Skinîți dă înapoi până la 40% din vânzările proprii. Cine vrea să se înroleze azi sau doar să înțeleagă mai mult din funcționarea sistemului, evident, poate lua legătura cu mine și îl îndrum necondiționat. Suntem, de fapt, o echipă de oameni care lucrăm împreună și nicio persoană care vine, nouă, alături de noi,  nu este singură. Intră într-o echipă dinamică, are acces la training-uri și seminarii de instruire, de întâlniri 1:1 cu liderii, există o platformă de pe care poate învăța tot ce are nevoie, practic merge cu noi de mână, până reușește să facă primii pași singură.

  • Hai să vorbim de satisfacția muncii. Ce înseamnă pentru tine această satisfacție?

Satisfacția poate să apară într-o săptâmână sau poate să apară într-un an. Depinde. Nu este o regulă universal valabilă. Cunosc oameni care sunt aici de șase luni-un an și nu au ajuns să încaseze, însă cunosc și oameni care, din prima săptâmână, au încasat, deja, comisioane foarte serioase. Totul ține de cât de mult se muncește.

  • Cât timp din zi îți ocupă acest business?

Depinde! Acum, după trei ani, îți spun sincer că am zile în care nu muncesc deloc. Am, însă, și zile care sunt solicitante, în care am multe întâlniri pe zoom sau am demo-uri față în față, am întâlnirile cu echipa. La mine, munca implică și gestionarea echipei, însă pentru cineva care este nou, munca ocupă atât timp cât îi alocă. În funcție de obiectivul pe care îl ai, trebuie să faci munca. Obiectiv mic – munca mai puțină, obiectiv mare – muncă mai multă.

  • Ai avut, vreodată, tendința de a renunța pentru că lucrurile s-au blocat?

Am simțit că e greu, dar n-am simțit să renunț niciodată. Pentru că trăiesc ceea ce fac! Am avut momente grele, când l-am pierdut pe tata, când a venit pandemia… și trebuia să muncesc. Dar m-am mobilizat, mi-am acordat momentele de doliu sau de blocaj, apoi m-am reinventat și am început, din nou, treaba.

  • Ce te motivează?

Mai multe lucruri: sunt în locul în care pot să devin ceea ce am crezut întotdeauna că sunt. Că pot schimba viața oamenilor în bine. Sunt un exemplu pentru Otilia, prin faptul că, la orice vârstă, poți să o iei de la capăt, că nu se închid ușile, că procesul de învățare nu se termină niciodată și prin prisma propriului exemplu, îmi e mult mai ușor să îi explic Otiliei că nu trebuie să renunțăm ușor în viață. Găsim soluții și ne adaptăm.

  • Daca ar fi să punctezi o hibă, un aspect negativ al sistemului NuSkin, care ar fi acela?

Poate că are hibe și acest sistem. Ar fi imposibil să nu aibă, însă eu, în acești trei ani de când sunt în echipă, nu am văzut decât evoluție, preocupare, știință, grijă, inovație. Nu am găsit minusuri sau, dacă le-am văzut, tot ce mi-a adus Nu Skin ca avantaje și câștig, depășește cu mult niște aspecte care pot fi negative, dar ar putea fi trecute ușor cu vederea. Sincer, nu găsesc nimic negativ legat de NU Skin.

UN PUNCT FINAL DE VEDERE

Ce apreciez la rețeaua Nu Skin este că oferă educație și informație! Practic, ajută clientul să își înțeleagă propriul corp și să utilizeze în mod corect produsele potrivite. Apreciez faptul că rețeaua (sau, mai bine zis, reprezentanții Nu Skin) facilitatează pentru clientul final ceva mai mult decât produsele. Facilitează îmbunătățirea relației cu propriul corp – pentru că, din ce am văzut la Ana și la echipa ei, recomandările nu se fac după preferințele reprezentantului, ci după nevoile identificate ale clientului. Iar identificarea acestor nevoie se face printr-o serie de chestionare, întrebări, discuții 1:1.

Un alt detaliu pe care l-am apreciat în Nu Skin este existența unei echipe de medici, care sunt întrebați despre eventualele restricții sau riscuri ale utilizării produselor, în cazul clienților cu anumite sensibilități, interdicții sau afecțiuni.

Ana urmărește, în relația cu clienții ei, un aspect sănătos: fiecare individ trebuie să își înțeleagă corect procesele naturale de transformare prin care trece propriul corp și trebuie să știe cum să intervină, la fel de corect, noninvaziv, în tratarea sau ameliorarea anumitor aspecte.

Ca notă de încheiere, apreciez la Ana – ca reprezentant al Nu Skin – grija pentru client, nu graba aceea crescătoare de a vinde, cu orice preț. Cred că aici se găsește, de fapt, cheia unui business MLM de succes. Și nu doar MLM!

Construiți relația directă cu clientul și preocupați-vă de bunăstarea lui. Un client satisfăcut este un client stabil.

Dacă doriți să aflați mai mult lucruri despre cum puteți adera la rețeaua Nu Skin, vă rog să o contactați pe Ana aici și aici.

Te aștept în comunitatea Antrepremame Bazar, dacă vrei să:

  • achiziționezi produse de calitate, făcute cu suflet, de mame antreprenor,
  • îți deschizi propria afacere sau sursă de venituri suplimentare și ai nevoie de inspirație și puterea exemplului,
  • cunoști femei absolut fascinante, cu care să legi prietenii 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.